الحب أساس الحياة
نورت منتداك زائرنا الكريم نتشرف بتسجيل عضويتك معنا
الحب أساس الحياة
نورت منتداك زائرنا الكريم نتشرف بتسجيل عضويتك معنا
الحب أساس الحياة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحب أساس الحياة

لعلنا معا نرتقي بإحساس القلوب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
تحية إجلال وتقدير ومحبة لكل شهداء ثورة مصر مع تمنياتنا بأن يخلف الله على ذويهم من يرعى شئونهم ويعوضهم جزءا من فقدانهم يارب
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
»  شامل عن اللغة الانجليزية
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالخميس 01 ديسمبر 2016, 9:39 pm من طرف البروفيسير محمد فضل

» كورس مجانى لتعلم اللغة الانجليزية من البداية وحتى الاحتراف
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالخميس 01 يناير 2015, 5:02 pm من طرف البروفيسير محمد فضل

» حذروا فظروا انا مين؟
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالسبت 02 مارس 2013, 2:29 pm من طرف Hanan El Gendy

» بعض اشعار عنتر بن شداد
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالسبت 07 يناير 2012, 6:50 pm من طرف البروفيسير محمد فضل

» ممكن ترحيب بالعضوة الجزائرية
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالسبت 07 يناير 2012, 6:42 pm من طرف البروفيسير محمد فضل

» شاب يعذب فى قبرة بسبب باسورد
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالجمعة 06 يناير 2012, 7:36 pm من طرف اميرة البحار 13

» أن عضوه جديده ابي ترحيب منكم من اليمن وأتشرف بيكم
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالجمعة 21 أكتوبر 2011, 2:25 pm من طرف البروفيسير محمد فضل

» قلوب
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالسبت 15 أكتوبر 2011, 2:08 pm من طرف دمعة إشتياق

» نورتى المنتدى يا hoda
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالخميس 13 أكتوبر 2011, 5:25 pm من طرف دمعة إشتياق

» حصريا برنامج رامز قلب الاسد إلى الحلقة الـ 14 تحميل مباشر
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالإثنين 15 أغسطس 2011, 6:50 am من طرف البروفيسير محمد فضل

» الأمثال الشعبية المتطورة
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالثلاثاء 01 مارس 2011, 10:21 am من طرف walied tawfek

» تعمل ايه لو قابلت الرخم ده فى الشارع
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالثلاثاء 01 مارس 2011, 10:14 am من طرف walied tawfek

» ابليس يبحث عن اعاره
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالأحد 11 يوليو 2010, 8:56 pm من طرف wael

» سيد زماني
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالأحد 20 يونيو 2010, 12:56 am من طرف أحمد جويده

» لفظ الجلالة ( الله )
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالأربعاء 16 يونيو 2010, 5:48 pm من طرف wael

» من هم الذين تستجاب دعواتهم
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالأربعاء 16 يونيو 2010, 5:44 pm من طرف wael

» تلميذ ومعلمته
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالأربعاء 16 يونيو 2010, 5:32 pm من طرف wael

» اخلاق رسول الله صلى الله عليه وسلم
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالأربعاء 09 يونيو 2010, 10:16 pm من طرف wael

» صلاه الضحى و حكمها
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالأحد 06 يونيو 2010, 9:51 pm من طرف wael

» لماذا بكى رسول الله صلى الله عليه وسلم
دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالسبت 05 يونيو 2010, 9:27 pm من طرف wael

Navigation
 البوابة
 فهرس
 قائمة الاعضاء
 الملف الشخصي
 س و ج
 ابحـث

دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
MG SOFT
..-.
..-.
MG SOFT

ذكر
العمل/الترفيه : محاسب

دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Empty
مُساهمةموضوع: دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "   دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالثلاثاء 27 نوفمبر 2007, 4:11 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

احب يكون اول موضوع ليا فى المنتدى الجميل ده بيتكلم عن اهم حاجه فى الموبيلات دلوقتى وهيه السوفت وير لان دلوقتى بقت مشاكل السوفت وير اكتر من مشاكل الصيانه وفى نفس الوقت ان السوفت يعتبر شغل دماغ اكتر منه شغل ايدين

وانا عن نفسى بحب جدا الشغل على التويستر وبنصح اى حد عايز يبدا شغل فى السوفت وخاصة فى النوكيا يجيب تويستر بالهارد وير كى احسن له من الجاف وغيره وده عن تجربه يارجاله والله مش من فراغ

وانا حبيت يكون الموضوع الاول مقدمه عن السوفت بس يعنى نعرف ايه هوه ؟ بيتكلم عن ايه؟ والحاجات دى اللى لازم نعرفها فى الاول عشان تكون اساسيات لينا نقف عليها بعد كده

اولا ...... انا اخوكم محمد جمال عبد الناصر من مصر محافظة بنى سويف مركز ناصر

احب اكون مساعد لاى حد عايز يتعلم سوفت وهارد ونغمات وغيره من اى حاجه تخص الموبايل

وصدقونى ياجماعه انا نفسى يكون المنتدى ده مع انه مش متخصص فى الموبايل بس نفسى يقدم حاجه جديده للمنتديات التانيه ويكون صغير الحجم وكبير الشان على شبكة الانترنت وده طبعا هيكون بجهدنا احنا

فيه ناس بتدخل تشوف اللى هيه عايزاه من غير حتى ما ترد رد واحد ولا حتى تسجل نفسها لكن فيه ناس بترد وتشترك وترد المعلومه بمعلومه واكتر وهوه ده الانسان اللى يستاهل بجد انه يكون فى المنتدى بتاعنا ده

مش معنى انك لسه مبتدا فى المجال ده معنى كده انك مش عارف ومش هينفع تدى معلومه صدقنى انا فى اوقات بستفاد من الزبون اللى بيجى المحل عندى مع انه يوزر وانت بروفيشنال لكن مش لازم نستصغر حد

انا عارف انى طولت عليكم اوى ندخل بقى فى المهم

وباذن الله هيكون الشرح بالتفصيل الممل وهيكون شرح عملى كمان والحاجات الناقصه طبعا هتيجى بالاسئله والتجربه من الساده الاعضاء ومن المشاكل اللى هتواجههم

الموبايل زى ما كلنا عارفين انه بورده وشاشه وشاسيه بمكوناته وطبعا السوفت اللى بيشغل كله ده وبيدى لكل واحد وظايفه وانا دايما بقول للزبون عندى ان السوفت ده زى الويندوز اللى بينزل على الكمبيوتر من غيره الكمبيوتر مش بيشتغل

الموبايلات بتاع زمان لو نفتكرها كانت اسمها الجيل الثالث اللى هيه زى 3310 5110 2100 3400 وكل الاجهزه اللى نسيناها ... الاجهزه دى فى برنامج التويستر اللى هنشوف صورته فى الدرس اللى جاى اسمها dct3 يعنى الجيل الثالث وفى الجيل ده كان فيه اى سى للصوت واى سى للشحن واى سى للباور والبورده كانت مليانه ايسيهات وكان فيه اى سى فلاش واى سى رام وهكذا عشان كده السوفت كان بينزل على اى سى الفلاش وكان بايدينا نغير السريال اللى موجود على الفلاش اللى هوه مكتوب على الشاسيه من ورا من غير اى مشاكل لكن بعد كده اى سى الشحن والباور والصوت انضموا مع بعض فى اى سى واحد اسمه اى سى اليو ام واليو ام ده عليه نفس السريال اللى علي اى سى الرام عشان كده لو هنغير رام يبقى نغير يو ام وعشان كده بقى من الصعب ومن المستحيل فى الاجيال اللى بعد الجيل الثالث اننا نغير السريال

على العموم انا عارف ان فيه ناس كتير تاهت فى الكلام اللى اتقال ده لكن والله كله ده هيبقى سهل بعد كده ويارب فى يوم تشرحه لناس تانيه وتفيد ناس كمان وكمان

فيه بوكسات كتير للنوكيا والموتوريلا والسامسونج وغيرها زى التويستر والجريفن والجاف وغيرها

انا عن نفسى هشرح باذن الله مادام ليا عمر التويستر وكل اللى عرفته فيه ولما ربنا يكرمنا باذن الله ونخلص التويستر ندخل على الجاف وهكذا وصدقونى الحاجات دى كلها سهله لكن اهم حاجه البدايه وبعد كده هتبقى زى الفل

على العموم انا اعتبرت ان الجزء الاول من الدوره دردشه بينا وبين بعض عشان يكون فيه اسلوب سلس فى التعامل مع بعض

ويارب ما اكون طولت عليكم

والايميل بتاعى لو فيه حد عايز يكلمنى mgnet20052000@yahoo.com 0126867078

الى اللقاء فى الموضوع القادم واول درس فى التويستر
http://mgegypt.hostwq.net
RAMBOO
.-
.-
RAMBOO

ذكر
العمل/الترفيه : الملاكمه _ بلياردو

مُساهمةموضوع: رد: دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "   دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالثلاثاء 27 نوفمبر 2007, 4:59 pm

الله عليك وعلى جمال اسلوبك في الحديث ياباشمهندس
بجد
ربنا يبارك فيك ويطول في عمرك وتزيدنا كمان وكمان
ايه الجمال ده ياجمى
وبإذن الله سوف أكمل هذه الدوره معاك بس ياريت ما تأخدنى غياب ان أخرت على الردعليك
أخوك في الله
صاحب القلب الحزين
رامى رامبو
MG SOFT
..-.
..-.
MG SOFT

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "   دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالثلاثاء 27 نوفمبر 2007, 5:03 pm

طول عمرك وانت عسل ياروما والله وماتخفش مش معايا ورق غياب احنا هنقضيها كده زمايل فى زمايل

الف شكر على متابعتك ياصاحبى وسلمنى على محمد فضل وقوله المنتدى بجد رائع

محمد جمال عبد الناصر
maha
مشرفة قسم المرح والفكاهة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "   دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالثلاثاء 27 نوفمبر 2007, 11:42 pm

مشكور أخي الفاضل وفي انتظار باقي الدورة
وإن كنا مش ها نشتغل بيها إنما حتى من باب العلم بالشيء
لأن الثقافة أن تعرف شيء عن كل شيء
مشكور أخي على مجهودك الرائع وأسلوبك المميز
MG SOFT
..-.
..-.
MG SOFT

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "   دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالأربعاء 28 نوفمبر 2007, 3:43 am

الف شكر على مرورك الجميل والرائع مها ويارب تكونى استفدتى حاجه حتى لو مش هتشتغلى بيها زى ما بتقولى
tota
مشرفة قسم المرح والفكاهة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "   دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2007, 2:25 am

بجد يسعدنى انى اشارك فى الرد وياريت تقبلنى تلميذه صغيرة معاك واشارك معاك فى باقى الدورة وبجد ربنا يوفقك وتزيدنا كمان
MG SOFT
..-.
..-.
MG SOFT

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "   دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالإثنين 03 ديسمبر 2007, 11:02 pm

الف شكر على ردك ياتوتا ويشرفنى انك تكونى معانا فى الدوره واسف على التاخير فى باقى الدوره نظرا لظروف العمل ويارب اكون عند حسن ظنكم
كيمو
....
....

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "   دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول " Icon_minitimeالجمعة 15 أغسطس 2008, 11:58 am

شكرا على الدور دوره جميل و لذيذة

دوره فى السوفت وير على التويستر " الجزء الاول "
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-